Årets initiativ går til kampagne for den gode tone
Foran knap 500 fremmødte gæster i Cirkusbygningen i København blev kampagnen 'Den gode tone går begge veje - og den koster ikke ekstra' fra Salling Group og HK Handel onsdag aften hædret med Årets initiativ.
Prisen, der uddeles af A4 Medier i samarbejde med TrygFonden og Fængselsforbundet, bliver givet for at have taget initiativ til og ydet en ekstraordinær indsats for at forbedre medarbejdertrygheden på jobbet.
Og her var det altså Salling Group og HK Handels initiativ for at holde den gode tone - der blandt andet bunder i medlemsundersøgelser, der peger på en stigning i antallet af verbale overfusninger af butiksansatte - der blev hyldet som historiens anden vinder af prisen, der sidste år gik til lærlingeoprøret.
På scenen i Cirkusbygningen understregede prisuddelere Anja C. Jensen, forbundsformand i HK, og Laurits Rønn, viceadministrerende direktør i Dansk Erhverv, vigtigheden i at holde den gode tone, og at det netop derfor var lige præcis den indsats, der havde gjort sig fortjent til prisen som Årets initativ.
Går hjem med hæder, ære og præmiecheck
På vegne af initiativet var det en række meget glade medarbejdere fra Salling Group og Bilka Odense, der kunne modtage applaus fra de fremmødte gæster i Cirkusbygningen.
I takketalen fra Lasse Lippert Laursen, fællestillidsrepræsentant hos Salling Group, Mathilde Johansen og Bolette Claudi Ruby, management-trainee og afdelingsleder i Bilka Odense, lød det blandt andet:
"På vegne af 60.000 medarbejdere i Salling Group vil vi gerne sige tusind tak for anerkendelsen, som betyder enorm meget for vores kolleger rundt om på gulvet i dagligvarebranchen. Det er meget vigtigt at huske på at holde den gode og medmenneskelige tone i det offentlige rum, og derfor genoptager vi intiativer op til julesalget."
Foruden den fornemme ære kan vinderne også gå hjem med en præmiecheck på 5.000 kroner sponsoreret af PlusKort under armen.
Se mere til Salling Group og HK Handels kampagne for den gode tone her