Lars Østergaard starter som marketings lead hos TEC i nyoprettet afdeling
6. juni starter Lars Østergaard som marketings lead i en ny aktivistisk afdeling for kommunikation, presse og markedsføring hos TEC, der blandt andet skal sikre et højere optag på uddannelserne i fremtiden.
Det skriver TEC i en pressemeddelelse.
“Der ligger en enormt vigtig samfundsopgave og venter på mig og resten af afdelingen. TEC er i mine øjne en nøglespiller, hvad angår en stærkere grøn omstilling og de nuværende og kommende elever og kursister er afgørende for fremtidens Danmark,” siger Lars Østergaard i pressemeddelelsen.
Kommer fra GreenMobility
Han påpeger, at optaget på erhvervsrettede uddannelser i 2023 er rekordlavt med et fald på hele 33 procent på ti år, hvilket er en udvikling, han vil være med til at vende.
Lars Østergaard kommer fra en stilling som marketingschef hos delebilstjenesten GreenMobility, der udbyder elektriske delebiler på fire europæiske markeder.
Han er uddannet cand.merc. i e-business fra CBS og har været marketingschef hos DiningSix og tidligere gennem seks år social media strategist og content advisor hos Kræftens Bekæmpelse.